De'Longhi ESAM5450

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi ESAM5450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

michelvdheuvel 20-11-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

Inmiddels heb ik dit mooie apparaat ongeveer driekwart jaar in bezit. Het apparaat is gekocht ter vervanging van een Senseo-apparaat.

Goed om je te realiseren is dat dit een espressoapparaat is, waar dus geen "gewoon" kopje koffie mee te zetten is. Wil je een grote kop, dan heb je dus de facto een (drie)dubbele espresso of een lungo.

Ik heb het apparaat in de witte uitvoering, en ik heb hem in de woonkamer geplaatst in plaats van in de keuken. Van die keuze heb ik beslist geen spijt, want in combinatie met mijn meubilair en de kleur van de muren vormt dit cleane, witte apparaat welhaast een rustpunt in de woonkamer. Bovendien heeft het wel wat om de cappucino's in aanwezigheid van je gasten te kunnen prepareren.

De koffie zelf vervolgens is van goede kwaliteit te noemen, hoewel je de koffie na het zetten zeker niet te lang mag laten staan want de temperatuur had op zich wel iets hoger gemogen. Wat ik eenieder kan aanraden is om, naast de sterkte van de koffie die instelbaar is op de machine, ook eens te experimenteren met de maalgraad. De juiste maalgraad is minstens zo belangrijk als de sterkte die je instelt.
Hoewel de machine de optie heeft om voor twee kopjes tegelijk te malen, is het resultaat veel beter als je twee afzonderlijke keren één kopje maalt.

Handig is de optie om, in plaats van de bonen in het reservoir, voorgemalen koffie te kunnen benutten. Erg handig als je tussendoor eens bijvoorbeeld een kopje cafeïnevrij wil zetten. Met betrekking tot het bonenreservoir: gooi deze slechts halfvol en bewaar de rest van de bonen in een zo klein mogelijke verpakking. Dit om de bonen zo vers mogelijk te houden.

Het opschuimen van de melk gaat prima. In tegenstelling tot andere recensenten heb ik geen last van koude melk. Tijdens het opschuimen van de melk kan je het beste het kannetje wat draaien en schudden. Het stoompijpje heeft een "cappucino" stand en een "latte" stand maar ik merk daartussen geen enkel verschil.

De zetgroep is uit te nemen en zelf schoon te maken. Dit in tegenstelling tot sommige andere apparaten, waarmee dit niet kan en waarbij je de zetgroep door de fabrikant moet laten schoonmaken. Aan te raden is om de zetgroep regelmatig schoon te maken, gebruik hierbij beslist geen afwasmiddel en dergelijke. Enkel water.

Minpunten aan het apparaat, anders dan dat de temperatuur van de koffie iets hoger had gekund, kan ik zo niet verzinnen.

StefanMiltenburg 11-06-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

Sinds vanmiddag in het bezit van dit mooie apparaat. Eenvoudige bediening, veel keuzemogelijkheden (hoeveelheid water, sterkte koffie) en bovenal heerlijke koffie!

Ik ben erg tevreden over het apparaat, over de duurzaamheid kan ik echter nog niets zeggen.

PK1700 18-03-2010
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

Sinds december 2009 dit apparaat in bezit en hij bevalt super!!! al meer dan 500 bakkies mee gemaakt, zonder enige problemen. Echt een aanrader!

Richard.S 01-10-2009
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

Ik ben heel erg tevreden met dit apparaat..
Snel bedrijfsklaar,lekkere koffie,goed en makkelijk te reinigen..
Enig minpuntje,maar dat is een puur persoonlijke smaak,is dat ik de koffie niet al te heet vind,wel heet,maar niet echt heet,waardoor het sneller afgekoeld is. hiervoor een Jura S95 gehad,maar die koffie was nog minder heet,dus dit is l veel beter

Rob Italie 04-09-2009

Fantastisch apparaat.
Ik heb ook een Vibiemme Domobar, maar eindelijk na jaren knoeien met dit apparaat, heb ik super koffie zonder troep en elke keer weer dezelfde kwaliteit.
Melk opschuimen is nog nooit mislukt, wat je ook met het pijpje doet, altijd mooie lobbige melk.
Met bezoek is het ook een eitje, ik hoef alleen maar 2 keer een knopje in te drukken met de gewenste sterkte, hoeveelheid, en hij gaat aan de slag. Stopt vanzelf en staat meteen weer klaar voor de volgende kop.
Na opschuimen, geen 5 minuten wachten, nee , meteen weer een kopje maken.
Supersnel en makkelijk.
in 1 woord : SUPERMACHINE

leendert bosman 12-02-2009
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

heb deze espressomachine sinds donderdag 7februari2009 in het bezit.heb er 15 kopjes koffie mee gezet en toen had de machine kortsluiting.nieuwe motor ingezet en nu is de printplaat weer stuk.we moeten nu wachten tot de printplaat binnen is en dan zet de monteur de printplaat erin.afwachten dus.van delonghi geen vervangend toestel gekregen.we moeten gewoon afwachten volgens delonghi.mag toch eigelijk niet voor zo,n duur espressoapparaat.

marcels keuze 19-10-2008
Geschreven voor: De'Longhi ESAM5450

heb sinds 1 week de DeLonghi 5450 wat een geweldig apparaat heb meerdere espresso machines gehad waaronder krups en gaggia maar nooit echt tevreden over de smaak. maar hier word ik vrolijk van, koffie pittig en heet koffiemolen zeer stil. uitstraling echt prachtig het schoonmaken heel simpel instellen gaat simpel, er zijn vijf standen van extra mild tot extra sterk ook dit werkt erg goed

met 1 woord geweldig